Ainult üks viga

MBB ütleb, et ma olen muidu täiuslik, kuid mul on üks kohutav viga: ma ... annan vihjeid selle kohta, mis filmis edasi juhtuma hakkab.

Miks ma seda teen?
Mina ise ei suuda mitut asja korraga jälgida; kui filmis on vihjed, peidus terakesed, ma võin need isegi mitu korda vaadates mööda lasta. Näiteks kui kapten Jack Sparrow (Kariibi mere piraatide teises filmis? Väikuga just vaatasime ...)  orgi otsa aeti/okei ... ebaloogiliselt orgi ümber seoti ... ja teda lõkke kohal küpsetama hakati, ütles ta: "Well done!" See polnud ainult kiitus ta kinnivõtjate osavusele, vaid naljavihjena ka soovitus, kui krõbedaks ta oma maitse järgi tuleks küpsetada. Ärge soola ja pipart unustage! 

Ja ... ma tean MBB aju. Ma kardan, et kui ma talle ei kinnita, et film edasi põnevamaks läheb, võtab ta käed mu ümbert ära ja läheb kööki oma arvuti taha kümmet asja korraga tegema ... Selle pärast ma ütlen ette. Et ta oma käsi mu ümbert ära ei võtaks. Ma kuulen korduvalt, et see on viga, kuid ... ilmselgelt ... ma ei õpi.

Täna vaatasin filmi "The Black Phone" (loomulikult MBB'ga paralleelselt rääkides) ja kui ma väga varakult nägin, et film võib hirmus olla ... lugesin esiteks Wikipediast sisututvustuse läbi ja siis pausitasin filmi vähemalt 15 korda, et üle ja üle lugeda, MIS JUST TOIMUS, ja kuidas edasi läheb. Kui ma ei saa seda teha, siis ma kargan püsti ja jooksen toast minema kartuleid praadima, või hakkan halisema ja ennast kardinasse peitu keerama. Ma mäletan ... vaatasin sõbraga õudusfilmi "The Others" ja ... kui seal abikaasa sõjast koju tuli, siis ma karjusin: "Aga teda päriselt, füüsiliselt pole? Ega? Ega? Ta on hallutsinatsioon?" 
Mu sõber ei öelnud mulle, sest ta arvas, et ma saan väiksema elamuse, kui mulle lahti rääkida.
Tegelikkus on see, et .... ma olen tänulik iga viimase kui spoileri eest, sest ... mu keha muutub filme vaadates nii emotsionaalseks, et mul on väga halb püüda neid emotsioone enda sees hoida ja siis ei saa ma aru isegi lausest: "Okei, paneme filmi pausile, teeme vahepeal teed ja võileibu!?" Ma pigem tahaks küüntega mööda seina ja lage ronida ...! Ma arvan, et ma oksendan, kui midagi suhu panen. Nii et ... palun rääkige mulle kõik ette, et ma oleksin suuteline mõnd filmi üldse vaatama! Okei ... Erand ... "Little Miss Sunshine". Kuidagi ... KÕIKE paljut mis seal on, nautisin kohe esimesel korral ja kõigest sain aru ka :D . Ikkagi vaatan üle, kui keegi on nõus minuga vaatama :D Alati on imeline! <3 Ma vaataks seda isegi täna üle. ........................Ma pea-aegu ütlesin "out of this world", kuid ... muidugi ... vastupidi. Tohutult inimlik.


Võiks arvata, et mu IQ pole suurem kui kinganumber, kuid ... ma ise loodan, et asi on selles, et ... liiga palju asju juhtub, ülestimuleeritus tuleb kergesti, nii et ... ma olen osaliselt suletud isegi filmi peateemale, mitte ainult vihjatule, ja ehk ... ma jätan mulje, et olen ärevil, mitte idioot. Mõni näoilme võib mind haarata nii, et ma ei näe, ei kuule mitte midagi kolm minutit. Kui "Kill Bill" pärast maa alt kirstust välja ronimist treileri ees künkal seisi, läks mul 11 minutit, et aru saada, et mu arvuti pilt on hangunud :D See paus oli mulle vajalik kergendus :)  Lisaks --- ma pea aegu mitte kunagi ei saa aru, et filmis üldse mingi muusika oli :D Ma ei suuda mitut asja korraga jälgida, näiteks ka lihtsalt visuaali ja kõnet. Ma pingutan, kuid ... suure osa ajast ma suudan jälgida vaid üht neist. Näiteks mulle meeldisid "Sõrmuste Isanda" filmid, kuid ... seal oli kohti, mille ma pidin 'aeg-luupi' panema, sest ma AASTAID ei suutnud vaadata näiteks seda, kuidas Boromir oma surmavõitlust pidas. Kuidagi ... näppides puldil pausi, edasinoolt ja play'd, sain filmi panna hästi aeglaseks ja vist nii, et ta näitas/muutis seisvat pilti iga 5 sekundi järel ... häält küll polnud, aga ... ma sain pärast aastaid selle plaadi omamist kõnealust stseeni vaadata! :D Ükskord Plekktrummis oli jutt ühe vene rahvusest naisdirigendiga ja ta rääkis ausalt ja kirglikult, pühendunult, kuid paraku ühel hetkel pandi taustale tema muusikajuhendamine, äkki video ka, ja .... jumal teab, kui palju kordi ma seda osa vaatasin, sest ... mulle meeldis ta jutt ja mulle meeldis ta dirigeeritud muusika ja KUIDAS ta seda dirigeeris, ja ma rabelesin nende vahel, kuulmata õieti ühtegi neist, mu meel ei suutnud valida ja töötlusmaht oli tilluke, paljudel erinevatel kordadel.

Minu puhul on tegelikult mu füüsiline keha siiamaani see, mis annab mulle teada, et midagi on minu jaoks valesti, ma ei saa sellest intellektuaalselt aru. Tajudes ängistust ja krampitõmbumist oma kehas, saan ma teada, et midagi on minu jaoks praegu valesti. Filme vaadates -- lapsest saati olen toast sisse ja välja tormanud, kui liiga hirmus on :D Mu keha otsustab seda, mina mitte :D


Mõnikord ma ütlen/kirjutan/kommenteerin midagi, ja kogu mu keha hakkab kipitama! Selle järgi saan ma aru, et ma kas liialdasin, polnud kas piisavalt avatud asjast rääkides, või libisesin millestki olulisest mööda. Kuid ... ma pean oma jutule kas lisama või selle kustutama, muidu on valesti. Mu keha ütleb mulle seda. Kui ma olen sellega võidelnud, olen kahetsenud. On selge, et ... minu intellekt ei küündi selleni, mida teab minu ... keha-teadlikkus.

(Muidu öeldakse, et väikestel lastel muutuvad emotsionaalsed traumad füüsiliseks, ja ... hehe ... ma olin lapsena igal aastal vähemalt ühe korra haiglas, mõnikord kolm, võib-olla rohkem -- igatahes ma tundsin med-õdesid suurepäraselt, ja nemad mind :D . Nii palju eredaid haiglapilte juba 2-aastasest peale! Ja ... :D Mõmmi Aabits haigla "elutoas" :D  ... "Ahhaa, ahhaa, mul selge on A!"  :D 1993. aastal terve aasta kolmes erinevas haiglas. Sel aastal jäin ma enam-vähem viielise õpilasena istuma, sest sa ei saa põhikooli lõpetada, kui sa pole ühtegi päeva jaanuarist juunini koolis käinud. Ja mul pole tegelikult mitte midagi puhtfüüsiliselt viga :D, kunagi polnud! Kuid see arusaamine tuli mulle ja arstidele alles kui ma olin 14-15, ja sünniperele palju hiljem! Kõik nägid, et ma olin lihtsalt hästi nõrk laps ... Väike valge kilu ... silguniisk!:D )

Intellektuaalselt mulle tundub, et kõik elus toimuv on põhjendatud ja õigesti. Siis aga juhtub, et ma seisan valgusfoori taga rohelist tuld oodates, minust tormab mööda raskeveok või sireenidega häda-abi-auto ja ... kui tuli roheliseks läheb, mu keha logiseb. Helistiimul sandistas mu keha mõneks ajaks. Ma hakkan teed ületama, kuid ... ma ei saa loota rohkemale, kui järgmisele kahele tudisevale sammule ja ma tean, et ma võin järgmisel hetkel näoga asfalti künda. Mulle tundub nagu ... mu liigesed käiksid kruvidega, ja nüüd on need lahti keeratud! Liiklusmüra poolt! Ja on ka palju teisi selliseid asju ... Võib tunduda, et see on kindlasti valesti! Kuid ... kuigi see on meeletult tüütu, ma ikkagi ei arva, et see on vale. Ma näen, kuidas mu keha püüab mind kaitsta maailma eest, mis minu jaoks on liiga kiire, vali, ere ja kirju. See on ilus ja armas!




Põhiline asi, milles mina ja MBB nõus pole on, et ... minu silmis ... elu pole -- ja sel pole ka kohustust olla -- inimloogika järgi õiglane. See ei tähenda, et sa nii mõeldes hingelt ussitama lähed ja kõiki ära kasutama või vihkama hakkad. Tema on selline, et ... võitleks õigluse eest viimase veretilgani. Minu silmis ... maailm justkui edasi purskab lahti Suure Paugu seisundist ja .. mida sa nõuad sellest seisundist? Sa lihtsalt kibestud, kui usud, et peaksid saama seda kontrollida, või et sinu heasoovlik ettekujutlus peaks "ruulima". Maailm rullub lahti! Parem rulluda koos temaga, sest ... sa ei saa mustrimuutust tahtlikult enda peale võtmisega niikuinii hakkama. See ei tähenda heakskiitu halvale. Lihtsalt ... kui sa tunned ennast okkana maailmavaibas, siis ... saa aru, et nii oligi see mõeldud ja enne sündi sa olid nõus olema see okas, mille peale teised kräunuvad, kuid mille tõttu peavad ehk midagi ümber hindama. Me kõik muudame maailma, kuid ... ma eriti ei usu tahte-jõudu suures plaanis. Me muudame maailma oma olemusega, mitte tahtega, arvan ma. Ja parem ongi! Ma usun meisse! Et meie süda on parem kui mõistus.

Ma tõesti usun, et komplitseeritud saatuse valivad hinged vabatahtlikult juba enne sündi ja ... kui sulle ei meeldi see kupatus, mille sisse sa sündisid, siis ... arusaadav. Ja siis su ainus õnn on kuulda või lugeda midagi, mis paneb sind mõistma, et raskused ei tähenda, et sa oled "sant/rumal/vastik inimene".


---


Hehe, mu poolvennal oli 24. juunil sünnipäev ja ma ise tegin vidokõne.
Vennanaine on mind nendega harjutanud. Selle pärast ma pakkusin ka MBB'le videokõnesid ... need polnudki nii hirmsad kui ma kujutlesin, ja ma mõtlesin, et kaamerat vuramas hoides me saame igaüks omi asju teha ja verbaalselt-skriptuaalselt suhelda pole vaja. Piisab musidest ja lehvitustest ekraanil.

Igatahes ... kahel esimesel korral, kui mu vennanaine võttis videokõne, olin ma räpane nagu rott, ja ma ei tahtnud, et keegi mind näeks. Kolmandal korral istusin ma oma juukserätikukrunnis, äsja vannist tulnuna ja ... selle kõne ma ei keeranud seina poole, vaid võtsin videokõnena vastu.

Ma ... muutusin vähem edevaks? Nähes neid seal loomulikkuses maaelus rullimas. AGA ... ma täiega pesin oma pea ära ja tegin meigi enne vennale sünnipäevakõne tegemist :D


Mul on selline probleem, et ma näen iga öö jooksul vähemalt 3 intensiivset/pool-realistlikku unenägu, nii et ... mul pole aimugi, kas ma midagi juba ära tegin või kellelegi rääkisin. Edaspidised päevad tavaliselt loovad / toovad selgust ... Ka blogitekstid :D Ma ei tea, kas ma kirjutasin ilmsi või nägin unes. Ka kommentaarid. Ma näen neid unes 😂 ... ja võpatan ärkvele. 
Mul läheb mõnikord nädalaid, et aru saada, et seletused, millega ma juba arvestasin, said kokku pandud unemaailmas, see vahe on minu jaoks ülimalt raske, kuna ... väga elavates unedes ma hekseldan läbi päriseluga samu teemasid. 

Te ei kujuta ette, kui palju kordi ma olen köögikapist või külmikust läinud võtma midagi, mille ma unes ostsin... Ja mõelnud, et kesse mu "selle-ja-selle" pintslisse pistis??? :D

Ja oma tekste üle lugeda ma ei viitsi, võib-olla 20 aasta pärast? :D

Nii et ... äkki juba rääkisin sellest ...


Kuna ma sünnipäeval ise esimesena videokõne võtsin, tegin nalja selle üle, et nemad satuvad helistama ainult, kui mu juuksed on jõle mustad, või ma ole minuteid tagasi vannist tulnud. Vennanaise hääl oli taustal ja mu vend ütles: "Mari ütleb, et tema küll aru ei saanud, et sul täna juuksed pestud oleks!" :D

Ma ... kukkusin pikali ja siputasin jalgu.

Mari tegelikult ütles, et vahet pole, kas juuksed on mustad või pestud, kuid sellel mu vennal on sama huumorisoon, mis mu Mehel ... Sellised "mõnitused" on mulle vastupandamatud :D

----




Mind on õpetatud YouTube'i videoid määratud kohast alustama, kuid ... minu kobakäppade all lõikamine ei tööta, nii et ...
band "Of Monsters and Men"


aeg: 41:09




Hehe, te ju koolist mäletate regilaulu ja algriimi :D

Selle bändi muusika kõlab minu kõrvas nagu muusikaline "algriim" Loitsulaul :D



---


Jajaaa ... mis te arvate, miks ma blogin enne kella 6 hommikul 😂

Comments

Popular Posts