Sometimes happens ...

 Mu Vennale sattus ette laul, mida ta mängima tahab õppida, ja kuigi erinevalt minust on tema elanud mõned aastad (reiside peale kokku) ingliskeelsetes keelekeskkondades, ütles ta, et pole selle laulu sõnade puhul täiesti kindel, kas ta saab kõigest õigest aru, ning palus mul tõlge panna.


Laul on ... väga vana hea tuttav väga paljudele meist ... Ja enne tänast ma olin (sõnadesse süüvimata) arvanud, et see on imeilus igatsuse laul. Ma pean silmas, minu jaoks on see alati KÕLANUD nostalgiliselt ja mahedalt.


Here it is!



Tähine öö!

No mulle tundus see laul rahustav/soothing.
KUNI mul paluti sõnadesse vaadata.




Ma olen aru saanud, et minu lugejate hulgas on päris huvitavalt suur keeletundlike inimeste osa.
Niisiis ... ma jah, tõlkisin selle värgi oma venna jaoks, et ta teaks, mida ta laulab omaette, kuid ... saades aru, et see laul räägib enesetapust, tahtsin ma selle kärmelt enda juurest ära lükata, nii et jah, ma usun, et te leiate paremad ja täpsemad tõlked, ja võibolla ausamad, sest tõlge on minu enesetundest määritud, ja ma näen seda. Ma näen seda.

Kuid laul on väärt, et seda jagada ka minusuguste inimestega, kes kõigutavad ennast ... ehh ... auditiiv-emotsionaalse??? ...  plaaniga kaasa 'semantikasse' süvenemata.

Mul oli nii ilus päev, ja nüüd mulle tundub, et life is freaking effed up!
Thanks for the assignment, bro!

Ja ... kui see polnud veel SELGE, siis ma ei tõlkinud seda luuletusena,
vaid et mu vabaaja-pillimehest Vend aru saaks, millest ta laulab! :D

It's freaking heartbreaking, tho! Uhh.



Starry, starry night

Paint your palette blue and grey

Look out on a summer's day

With eyes that know the darkness in my soul


Tähine, tähine öö …

Siniste ja hallide toonidega värvipalett

//sinihall maailm//

Suvepäevaste silmadega vaata

pimedust, mille tunned ära minu hinges



Shadows on the hills

Sketch the trees and the daffodils

Catch the breeze and the winter chills

In colours on the snowy linen land


Varjud küngastel/mägedel

joonistavad teravalt välja puud ja nartsissid.

Juba on aimata talve kuiva külma

valgetes linaõites luhal.



Now I understand

What you tried to say to me

And how you suffered for your sanity

And how you tried to set them free

They would not listen, they did not know how

Perhaps they'll listen now


Nüüd ma mõistan,

mida oled püüdnud mulle selgitada

ja kui palju vaeva oled pidanud nägema, et mõistuse juurde jääda

ja kuidas sa oled püüdnud kritiseerijatest mitte välja teha ja neil /nemad ise/ olla lasta.

Nad ei kuulanud, sest nad ei teadnud, kuidas!

Ehk kuulavad nad nüüd.



Starry, starry night

Flaming flowers that brightly blaze

Swirling clouds in a violet haze

Reflect in Vincent's eyes of china blue


Tähine, tähine öö.

Eredad lilled nagu tules lõõmamas

peegelduvad ‘tiirlevatelt’ pilvedelt lillakate helkidena vastu

Ja peegelduvad Vincenti silmade portselansinises kumas



Colours changing hue

Morning fields of amber grain

Weathered faces lined in pain

Are soothed beneath the artist's loving hand


Toonid vahelduvad,

hommikused viljapõllud on nagu merevaigust

Kurnatud, valust väsinud nägude teravad jooned

on kunstnik oma armastava käega joonistanud mahedaks.



Now I understand

What you tried to say to me

How you suffered for your sanity

How you tried to set them free

They would not listen, they did not know how

Perhaps they'll listen now


Nüüd ma mõistan,

mida oled püüdnud mulle öelda

ja kui palju vaeva oled pidanud nägema, et mõistuse juurde jääda

ja kuidas sa oled püüdnud kritiseerijatest mitte välja teha ja neil /nemad ise/ olla lasta.

Nad ei kuulanud, sest nad ei teadnud, kuidas!

Ehk kuulavad nad nüüd.



For they could not love you

But still your love was true

And when no hope was left in sight

On that starry, starry night

You took your life, as lovers often do


Kuigi nemad sind armastada ei osanud

oli sinu armastus siiski tõeline.

Ja kuna polnud näha lootusekiirtki

sellel tähisel, tähisel ööl

võtsid sa endalt elu, nagu armastuseta armastajad sageli teevad ...




But I could've told you, Vincent

This world was never meant for one as beautiful as you


Kuid Vincent, ma oleksin võinud sulle öelda,

et maailm polegi mõeldud kellelegi nii ilusale kui sina …



Starry, starry night

Portraits hung in empty halls

Frameless heads on nameless walls

With eyes that watch the world and can't forget


Tähine, tähine öö …

Portreed rippumas tühjade saalide seintel …

Kõledad seinad ja tundmatud näod

vaatamas maailma, millest nad lahti lasta ei suuda ...



Like the strangers that you've met

The ragged men in their ragged clothes

The silver thorn of bloody rose

Lie crushed and broken on the virgin snow


Nagu võõrad, keda oled kohanud:

räsitud mehed närustes riietes

Veri(puna)se roosi hõbedane okas …

Vale, mis purunes, puutudes kokku äsjasadanud, puhta lumega ...



Now I think I know

What you tried to say to me

And how you suffered for your sanity

How you tried to set them free

They would not listen, they're not listening still

Perhaps they never will


Nüüd ma vist mõistan,

mida oled püüdnud mulle selgitada

ja kui palju vaeva oled pidanud nägema, et mõistuse juurde jääda

ja kuidas sa oled püüdnud kritiseerijatest mitte välja teha ja neil /nemad ise/ olla lasta.

Nad ei kuulanud, ja nad ei kuula ikka veel /kui raske sul oli/!

Ehk ei kuule nad kunagi...



---

Uuesti ütlen: kui mul oleks mingigi igatsus keeleinimene olla, oleks ma püüdnud juba ammu.

See on lihtsalt tõlge, mida ma tegin oma venna aitamiseks, ja mille tegemist ma poole pealt kahetsesin, sest ma nutsin ja tatistasin oma freaking lolita-sokid märjaks!


Ma TEAN, et see pole hea tõlge, nii et ärge vaevuge ütlema, ma juba nutsin selle laulu pärast, nii et ... cringe'ige omaette! 



Yup, ma olen kuulnud, et keegi ei istu tallad vastakuti. Jätke see asi ka rahule -- mina istun nii, nii et ...


Ja teile teadmiseks -- kriitiline Väiku ütles, et pulmatordi kujuline valge lühike pitskleit koos valgete lolita-sokkidega on täiesti minu stiil, nii et ... ärge alustagegi! :D


It was such a good day until ...!!!


Mida kõike me ei tee inimeste jaoks, keda me armastame ... 😭

Comments

Popular Posts